.
Priser. Alla priser är inklusive moms. Vårt mål är att hålla så låga priser som möjligt men reserverar oss för prishöjningar från leverantör, ändrade växelkurser och höjda fraktkostnader.
Leveranstider. Vi skickar normalt varorna samma dag som beställningen inkommit. Ibland kan det ta längre tid beroende på att vi är på mässor, utbildningar eller annat. Ni får ett kvitto från vår webbsida direkt till er e-post när ni beställt. Ni får även en betalningsbekräftelse från PayPal eller Stripe när ni betalt för varorna. Vi skickar en leveransbekräftelse med spårningsnummer när varorna skickats
Frakt. Fraktkostnad tillkommer på alla beställningar och är endast baserad på vikten av din beställning. Inga andra avgifter tillkommer. Vi skickar med Postnords tjänst Skicka Direkt där alla försändelser över 250 gram är spårbara för säker och snabb leverans.
Slut på varor.Om en vara är slut försöker vi att skriva in det på butikssidan så snart som möjligt. Har ni ändå beställt eller betalat så skickas varan så snart de inkommit till vårt lager.
Garanti. Vår första serie Premium lakan har 5 års garanti. Om Premium lakanet blivit rispigt eller sticks mycket ber vi er kontakta oss för utbyte. Garantin gäller ej normalt slitage, felaktigt användande eller felaktigt underhåll.
Premium v2 serien (introducerad i december 2022) med lakan, dynor och omslag har 3 års full garanti. Premium v2 tyget är strävt till sin natur i början om ni ligger direkt på det.
Evolution silverlakan har 2 års garanti. På Evolution omslag och tillbehör är det ett års garanti.
Skulle ni råkat få en felaktig vara så kontakta oss för utbyte av varan. Vi ersätter portot. Garantin täcker ej icke infriade förväntningar. "Förväntningar kan bara skapa besvikelse" lyder ett gammalt ordspråk.
Reklamationer. Om den levererade varan är defekt bör ni kontakta oss senast 14 dagar från det att ni erhållit varan för utbyte. Vi skickar en returfraktsedel så ni kan returnera den defekta varan.
Returer. Önskar ni returnera en oanvänd vara skall ni först kontakta oss. Vi betalar tillbaka köpesumman minus frakt. Detta gäller inom 14 dagar från köp. Efter 14 dagar från köpdatum anses varan som köpt.
Rabatter. Erbjudanden och rabatter gäller från det datum de publicerats på hemsidan. Rabatter och erbjudanden gäller inte retroaktivt. Har ni köpt en vara som dagen efter eller senare erbjuds till ett lägre pris kan ni inte kräva tillbaka mellanskillnaden. Rabattkoder kan användas vid ett köptillfälle. Tidigare köpta varor räknas inte in i slutsumman när ni använder en rabattkod.
Personuppgifter. Alla personuppgifter ni lämnar till oss är endast till för vår kundrelation. Vi delar eller säljer aldrig några kunduppgifter och sparar endast era kontaktuppgifter samt vad ni köpt hos oss.
Icke utlösta paket. För paket som inte löses ut hos posten gäller följande: För paketet som skickats i retur utan att ni kontaktat oss först förbehåller vi rätten att debitera de kostnader för hanteringen av det outlösta paketet. För närvarande debiteras ni med 300 SEK.
Ej betalda fakturor. Betalning skall vara oss tillhanda senast 14 dagar från faktureringsdatum. Påminnelseavgiften på första påminnelsen är 60 kr, på andra påminnelsen 100 kr. Har vi ej erhållit betalning senast en vecka efter utställandet av den andra påminnelsen lämnas ärendet över till vår samarbetspartner Svea Ekonomi.
Returadress. Earthingpeople, Oxelvägen 3 A, 266 02 Vejbystrand, Sverige
Kontaktperson: Anders Blomqvist
Telefon: 0431-412166